تکنولوژی, راهنمای خرید

راهنمای خرید یخچال

خرید یخچال

به احتمال زیاد مدتی است که برای خرید یخچال فریزر اقدام نکرده اید، بنابراین انواع مختلف یخچال و ویژگی های موجود این دستگاه ممکن است شما را شگفت زده کند. یک سوال که قبل از خرید یخچال جدید باید از خود بپرسید این است که “آیا این یخچال برای آشپزخانه من مناسب است؟” برای پاسخ به این سوال، باید چندین مورد را اندازه گیری و در نظر بگیرید. در ادامه این مقاله از راهنمای خرید یخچال فریزر با موارد بیشتری شما را آشنا خواهیم کرد بعد از مطالعه این مقاله می توانید از گلدن 8، خرید اقساطی یخچال خود را انجام دهید.

 

1 – قبل از خرید یخچال جدید، فضای آشپزخانه و چیدمان را در نظر بگیرید

یخچال باید از فضای آشپزخانه به خوبی استفاده کند. قبل از خرید، از یک متر برای اندازه گیری دقیق یخچال جدید خود استفاده کنید. بنابراین اولین اقدام در نظر گرفتن فضایی است که قصد دارید یخچال را در آن قرار دهید؛ بنابراین با اندازه گیری عرض فضایی که قصد نصب یخچال را دارید شروع کنید.

از آنجایی که عرض می تواند از نقطه ای به نقطه دیگر متفاوت باشد، در چندین جهت اندازه گیری کنید؛ از بالا اگر کابینت بالایی دارید؛ از وسط در سطح میز و در سطح کف؛ حتی کوچکترین اندازه گیری را نیز ثبت کنید؛ سپس ارتفاع را از کف تا پایین کابینت بالایی اندازه بگیرید. برخی از مدل‌های یخچال دارای لولای بالایی هستند، بنابراین این جهت اندازه گیری را نیز در نظر بگیرید.

بسته به محل قرارگیری آن، مطمئن شوید که فضای کافی در قسمت لولای درب یخچال وجود داشته باشد تا بدون برخورد به دیوار باز شود. این تنها یک مورد برای در نظر گرفتن مناسب ترین یخچال بود که در ادامه با موارد بیشتری از آن آشنا خواهیم شد.

 

آیا مواد غذایی من در این یخچال جا می شود؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که عادات خرید غذای را در نظر بگیرید. اگر غذاهای تازه را بیشتر از غذاهای منجمد خریداری می کنید، پس دسترسی آسان و فضای ذخیره سازی زیادی در یخچال می خواهید. اگر غذاهای منجمد بیشتری بخرید، به فضای فریزر بیشتری نیاز دارید که دسترسی به آن آسان باشد. اگر مرتب غذا درست نمی کنید، به اندازه فردی که مرتب غذا می پزد و مرتب غذا می پزد، به ظرفیت زیادی نیاز نخواهید داشت. شاید یک یخچال کوچک با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. بنابراین هنگام خرید به ظرفیت یخچال مورد نظر نیز توجه کنید.

 

در راهنمای خرید یخچال فریزر به فضای اضافی اطراف دستگاه نیز توجه داشته باشید

برای جریان هوای مناسب، فضای اضافی در اطراف دستگاه در نظر بگیرید. در حالت ایده آل، برای نصب باید حداقل 1/4 اینچ فضا در هر طرف یخچال، 1 اینچ در بالا و 2 اینچ در پشت برای اتصالات آب و برق وجود داشته باشد، بنابراین حتما این اعداد را به اندازه گیری های خود اضافه کنید. در صورت نصب در امتداد دیوار، حداقل 3.75 اینچ فاصله داشته باشید. به خاطر داشته باشید که فضای باز کردن درها را نیز در نظر بگیرید. مدل های دارای دستگاه پخش کننده آب و یخ به فضای بیشتری در عقب نیاز دارند تا اتصالات را در خود جای دهند.

 

  1. سبک و پیکربندی یخچال خود را انتخاب کنید

اقلام تازه و منجمد مورد علاقه خود را به همان صورتی که دوست دارید با سبک و پیکربندی مناسب یخچال برای خانواده خود سازماندهی و ذخیره کنید. درباره یخچال‌های درب فرانسوی، یخچال‌های ساید بای ساید شیک، یخچال‌های فریزر بالا یا پایین کلاسیک یا مدل‌های تخصصی یخچال زیر پیش‌خوان بیشتر بیاموزید تا تناسب مناسب را پیدا کنید. در نتیجه یخچال فریزرها دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به توضیح هریک از این مدل ها خواهیم پرداخت.

 

یخچال های توکار:

یخچال های توکار لوازم گران قیمتی هستند که در کنار کابینت ها قرار می گیرند و ظاهری سفارشی به آشپزخانه شما می دهند. آنها  بیشتر از 80 اینچ ارتفاع دارند و می توانند تا 48 اینچ عرض داشته باشند. برخی از این مدل ها شامل پانل های درب هستند که دقیقا متناسب با کابینت های شما انتخاب می شوند تا با ظاهر آشپزخانه شما ترکیب شوند. این مدل ها نیاز به نصب خاصی دارند.

 

یخچال هایی با عرض بسیار پهن و عمق بیشتر

این یخچال ها معمولاً پهن تر از یخچال های با عمق استاندارد هستند و می توانند سینی  و طبقات وسیع تری را در خود جای دهند. این نوع یخچال ها، یخچال هایی با عمق حدود 23 تا 27 اینچ هستند و ظاهری زیبا به آشپزخانه شما می دهند، زیرا با فضای پیشخوان ترکیب می‌شوند.

 

یخچال های کوچک یا هتلی:

یخچال‌های کوچک گزینه عالی هستند برای خوابگاه ها، دفتر کار، گاراژ یا هر مکان دیگری که فضا در آن کم است. یخچال های کوچک می توانند به صورت مستقل یا به صورت یک واحد توکار در زیر پیشخوان آشپزخانه نصب شوند. ظرفیت یخچال مینی می تواند به اندازه 1.7 فوت مکعب باشد، در حالی که برخی از مدل ها ظرفیت 5.6 فوت مکعب یا بیشتر دارند.

 

یخچال های درب فرانسوی

این مدل یخچال دارای درهای دوقلویی هستند که به یک محفظه مواد غذایی تازه با عرض کامل باز می شوند، در حالی که یک کشو از نوع یک فریزر با عرض کامل در وسط آن قرار دارد. این مدل ها مواد غذایی تازه را در دسترس آسان نگه می دارند و می توانند. بعد از کشوی فریزر نیز دو در به صورت دوقلو رو به یک محفظه فریزر باز میشوند؛ در واقع این یخچال ها دارای 4 درب هستند.

 

یخچال های ساید بای ساید

در این نوع یخچال فریزر، محفظه های یخچال و فریزر با اندازه مشابه از بالا تا پایین دستگاه قرار دارند. این بهترین گزینه برای آشپزخانه هایی با فضای محدود است، زیرا درهای باریک ذآن به اندازه درهایی با عرض کامل، به فضای زیادی برای باز شدن نیاز ندارند. بهترین یخچال های ساید بای ساید ویژگی هایی مانند قفسه بندی انعطاف پذیر، فضای داخلی جادار و عملکرد بی صدا را ارائه می دهند.

 

یخچال فریزر بالا و فریزر پایین

 قفسه های عریض در هر دو قسمت کابین یخچال و فریزر موجود است. دربهای تمام عریض برای باز شدن به فضای کافی نیاز دارند، اما اکثر واحدها دارای درهای برگشت پذیر هستند که متناسب با انواع چیدمان آشپزخانه هستند. یخچال های فریزر بالا دارای پیکربندی سنتی هستند، در حالی که یخچال های فریزر پایین محفظه اصلی را نزدیک تر به سطح چشم نگه می دارند و دسترسی به مواد غذایی تازه را آسان تر می کنند. بسیاری از واحدهای فریزر زیرین دارای یک کشوی فریزر کششی هستند. این مدل ها نسبت به یخچال های ساید بای ساید و درب فرانسوی ظرفیت کمتری دارند.

 

انواع دیگری از یخچال ها نیز وجود دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. سایر انواع موجود یخچال فریزر عبارتند از:

  • یخچال های فشرده 
  • یخچال های تجاری
  • یخچال های کشویی
  • یخچال بدون فریزر

 

  1. ظرفیت یخچال و گزینه های ذخیره سازی را در نظر بگیرید

وقتی در حال خرید یخچال هستید، به ظرفیت اندازه گیری شده در فوت مکعب (لیتر)، نگاه کنید تا اندازه کل را مقایسه کنید. در هنگام خرید باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • چقدر از فروشگاه مواد غذایی به خانه می آورید و چند نفر در خانواده شما هستند؛ این به شما کمک می کند فوت مکعب مورد نیاز خود را تعیین کنید.
  • دسترسی سریع به موارد دلخواه و افرادی که باید به آنها دسترسی داشته باشند؛ کشوهای بیرونی یا مناطق ذخیره سازی در فضای داخلی در به شما امکان می دهد تنقلات را در جایی که دسترسی به آنها آسان است ذخیره کنید.
  • چه نیاز به نگهداری اقلام بلند و چه بشقاب های بزرگ داشته باشید، سبک های خاصی مانند درب فرانسوی و کنار هم معمولا راه حل های ذخیره سازی تخصصی مانند قفسه های کشویی و سینی های پهن دارند.
  • چه به یک یخچال با ظرفیت استاندارد با حدود 20 فوت مکعب نیاز داشته باشید، چه به یک یخچال بزرگ با ظرفیت حدود 30 فوت مکعب. اگر فضای محدودی دارید یا یک خانواده کوچک دارید، ظرفیت یخچال با فضای کوچک معمولا از 11 تا 18 فوت مکعب است. اگر به دنبال ابعاد مینی یخچال هستید، معمولا حدود 4 تا 5 فوت کافی است.
  • اگر اغلب به فضایی برای خرید انبوه فریزر یا فضای ذخیره سازی مواد غذایی تازه نیاز دارید، انتخاب گسترده ای از فریزرهای قفسه ای و ایستاده ما، اغلب زمانی که نیازهای ذخیره سازی شما تغییر می کند به یخچال تبدیل می شوند و همچنین دارای سبدهای کشویی در 3 سطح ذخیره سازی هستند تا غذا را در معرض دید و آسان نگه دارید. 

 

  1. به دنبال ویژگی های یخچالی باشید که استفاده می کنید

قبل از خرید یخچال، به ویژگی هایی که بیشتر استفاده می کنید فکر کنید. در اینجا چند ویژگی یخچال ذکر شده است:

 

  1. آب سردکن و یخساز
  2. ذخیره سازی تخصصی مانند قفسه های اسلاید Infinity برای قرار دادن اقلام بلند، سازماندهی فریزر طبقه ای و سطل های درب گالن قابل تنظیم برای انعطاف پذیری بارگیری.
  3. ویژگی های عملکردی مانند خنک کننده دوگانه، که در آن سیستم های خنک کننده اختصاصی اطمینان حاصل می کنند که مواد غذایی تازه و منجمد در محیط مناسب ذخیره می شوند.

 

توجه به محفظه های طبقه بندی شده درون کابین ها

محفظه های هوشمند و وسایل کمکی سازماندهی، به تازه نگه داشتن غذا و نمایش منظم آن ها کمک چشمگیری می کند. در ادامه به توضیح چند نوع این قفسه ها می پردازیم:

 

قفسه های شیشه ای قابل تنظیم: قفسه هایی که در داخل حفره یخچال به داخل و خارج می روند و قفسه هایی که به صورت عمودی از لولاهای لبه های بیرونی قفسه چرخانده می شوند، فضایی سفارشی ایجاد می کنند.

سطل های درب اندازه گالن: این سطل‌ها شیر، آبمیوه و بطری های 2 لیتری نوشابه را ذخیره می کنند و در عین حال که فضای قفسه ای را اشغال نمی کنند راحت تر می شوند.

کشوهای کنترل رطوبت: این کشوها میوه ها و سبزیجات را به وضوح نمایش می دهند، در حالی که با تنظیمات رطوبت سفارشی آن ها را تازه نگه می دارند.

کشوهای انباری: کشوهای انباری به عرض یخچال یک منطقه دمایی جداگانه برای سینی های مهمانی و غذاهای میان وعده ایجاد می کنند.

 

در این مقاله یخچال فریزرها را از لحاظ مختلفی بررسی کردیم تا با این راهنمای خرید یخچال فریزر شما بهترین انتخاب یخچال را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *