تکنولوژی

راهنمای خرید اجاق گاز

خرید اجاق گاز

اجاق گاز نقطه کانونی و قلب هر آشپزخانه ای است. این محصول یک گزینه ایده آل است که نه تنها تجربه آشپزی لذت بخش شما را افزایش می دهد، بلکه به فضای داخلی آشپزخانه شما نیز زیبایی بسیاری می بخشد. اگرچه این یک وسیله معمولی است، اما انتخاب مناسب آن چندان ساده نیست. اکثر مردم فقط با در نظر گرفتن ظاهر هنگام خرید اجاق گاز اشتباه می کنند. اما یک انتخاب عالی تنها به این معنی نیست. بنابراین ما برای کمک به شما، راهنمای خرید اجاق گاز جامعی تهیه کرده ایم که شامل تمام اطلاعات لازم برای تصمیم گیری درست است. 

انتخاب اجاق گاز برای آشپزخانه شما ممکن است کار دشواری باشد. علاوه بر ظاهر و احساس،  نحوه عملکرد نیز به همان اندازه مهم است. انواع مختلفی از اجاق گاز در بازار وجود دارد که ممکن است برای مصرف کننده سخت باشد که بفهمد چگونه اجاق گاز مناسبی را انتخاب کند که برای نیازهای او مناسب باشد. امروزه گزینه های بسیار متنوعی از نظر اندازه و سبک موجود است. با این حال، یافتن مورد مناسب ممکن است کار دشواری باشد. اندازه، تعداد مشعل ها، پرداخت و دوام دستگاه همگی باید در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال یکی از مهم ترین تصمیماتی که باید گرفته شود، انتخاب یک برند معتبر از بین برندهای متعددی است که وجود دارد.

 

فاکتور 1 – واقعاً به چند مشعل نیاز دارید؟

این مهمترین عاملی است که در هنگام خرید اجاق گاز باید در نظر بگیرید. معمولا بستگی به تعداد افراد حاضر در خانواده یا مقدار غذایی که باید در روز بپزید دارد. اجاق گازها در پنج نوع 1 شعله، 2 شعله، 3 شعله و 4 شعله و 5 شعله موجود هستند. به خاطر داشته باشید که اجاق گاز 4 شعله در مقایسه با اجاق گاز 2 یا 3 شعله مصرف گاز بیشتری دارد. با این حال، اگر مجبور هستید غذاهای زیادی را در مدت زمان کمی بپزید، بهترین گزینه 4 شعله است. اگر خانواده کوچکی هستید پس توصیه ما این است که با اجاق گاز 2 شعله همراه شوید.

 

2 – آیا به احتراق دستی یا خودکار نیاز دارید؟

آخرین نوآوری در بخش اجاق گاز، احتراق است. قبلا اجاق گازها نیاز به احتراق دستی داشتند. با این حال، زمانی که دکمه را بالا می برید، جدیدترین نوع اجاق گازها به طور خودکار مشتعل می شوند. احتراق خودکار در مقایسه با احتراق دستی راحت تر است، زیرا برای روشن کردن مشعل به تجهیزات اضافی نیاز ندارید. با این حال، اجاق گازهای اشتعال خودکار می توانند کمی گرانتر از اجاق گازهای دستی باشند.

 

3 – سنجش کیفیت ساخت صفحه 

اجاق های گازی در دو جنس رویه شیشه ای و استیل ضد زنگ موجود هستند.

 

رویه فولاد ضد زنگ

اجاق گازهایی با رویه فولاد ضد زنگ اگرچه معمولی یا قدیمی به نظر می رسد، اما بسیار بادوام و مقرون به صرفه هستند. اگر به دنبال یک اجاق گاز مقرون به صرفه هستید، می توانید این گزینه را انتخاب کنید.

 

رویه شیشه ای

رویه شیشه ای شیک به نظر می رسد، اما اطمینان حاصل کنید که شیشه دارای قابلیت ضد شکستگی و نشت است. برای عملکرد بهتر همیشه شیشه های سخت شده را انتخاب کنید.

 

4 – ویژگی های دیگری که باید در نظر بگیرید

فاکتورهای ذکر شده تنها بخشی از قسمت مهم در راهنمای خرید اجاق گاز بوده و در ادامه نحوه تجزیه و تحلیل عملکرد یک اجاق گاز را به شما توضیح خواهیم داد.

 

1- اندازه مشعل

مشعل های بزرگتر می توانند در پخت سریع کمک کنند، در حالی که مشعل های کوچکتر می توانند کارآمدتر باشند.

این تصور اشتباه بوده است که همه مشعل ها مقدار شعله یکسانی دارند؛ چرا که نسبت به اندازه شعله ها، میزان آتش و حرارت آن ها نیز متفاوت خواهد بود. برای یک اجاق گاز 4 شعله ممکن است 2 مشعل بزرگ و 2 شعله کوچک در اختیار شما قرار گیرد. اگر به 2 شعله بزرگ و 1 شعله کوچک نیاز دارید، می توانید به سراغ اجاق گاز 3 شعله بروید. در حالی که در اجاق گاز 2 شعله، 1 شعله کوچک و 1 شعله بزرگ خواهید داشت.

 

2 – طراحی و متریال دستگیره ارگونومیک

طراحی ارگونومیک دستگیره چرخاندن دستگیره را با انگشتان آسان می کند؛ اطمینان حاصل کنید که دستگیره های ارائه شده به همراه اجاق گاز ارگونومیک هستند تا بتوانید به راحتی و بدون هیچ مانعی آنها را جابجا کنید. وقتی صحبت از کیفیت به میان می آید، مطمئن شوید که از مواد باکیفیت ساخته شده است تا بدون شکستگی دوام زیادی داشته باشد.

 

3 – پاهای ضد لغزش

شما همیشه برنج نمی پزید، برخی از ظروف نیاز به هم زدن شدید دارند و برخی از ظروف برای له شدن یا فشردن هنگام پخت نیاز به فشار دارند. در این موارد، آیا می خواهید اجاق گاز شما در حین آشپزی حرکت کند و تکان بخورد؟ خطرناک به نظر می رسد، درست است؟ پایه های ضد لغزش اجاق گاز را بدون حرکت محکم در جای خود نگه می دارند. مهم است که هنگام آشپزی از ایمنی خود اطمینان حاصل کنید.

 

4 – فضای بین مشعل های گاز

به خصوص اگر می خواهید اجاق گاز 3 یا 4 شعله بخرید، این فاکتور مهمی است که باید در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که بین مشعل‌ها فضای کافی وجود دارد تا در حین پخت و پز در کنار هم نگران تنظیم قابلمه‌ها نباشید.

 

5 – ویژگی ایمنی: ویژگی ایمنی قفل کودک

اکثر جدیدترین اجاق های گاز دارای ویژگی های پیشرفته ای هستند که شامل ویژگی های ایمنی قفل کودک می شود. این ویژگی از سوء استفاده کودکان با اجاق گاز و هر گونه آسیب یا تصادف جلوگیری می کند. هنگامی که این ویژگی فعال می شود، دکمه ها به جز دکمه پاور از کار می افتند.

 

6 – اصرار بر گواهینامه ISI

داشتن این گواهینامه تضمین می کند که اجاق گاز از دستورالعمل ها و تست های ایمنی عبور کرده است و عملا تضمین می کند که استفاده از اجاق گاز ایمن است. در کنار آن، برخی از برندها نیز این مهر را برای اهداف گارانتی در نظر می گیرند.

 

7- خرید اجاق گاز برقی یا گازی؟

اگر در خانه خود گاز ندارید، پاسخ آسان است؛ بهتر است از اجاق گاز برقی استفاده کنید. اما اگر می توانید در خانه خود هم اجاق برقی و هم اجاق گازی تهیه کنید، بهتر است بودجه و ترجیحات آشپزی را هم در نظر بگیرید که نقش مهمی در تصمیم گیری دارند. همچنین، برخی از افراد به دلیل مسائل ایمنی، اجاق گازهای الکتریکی را ترجیح می دهند ؛ چون هیچ احتمالی برای نشت گاز وجود ندارد. در اینجا بهتر است کمی به بررسی عمیق تر بپردازیم:

  • محبوبیت: گازهای برقی به دلیل قیمت مناسب و عملکردشان، بهترین فروش را دارند. آنها بیش از 60٪ از کل اجاق گازهای فروخته شده در بازار را تشکیل می دهند.
  • بودجه: اجاق گازهای الکتریکی معمولا ارزان تر از همتایان گازی خود هستند. با این حال، بسته به اینکه نرخ گاز طبیعی شما کمتر از هزینه برق باشد، معمولا محدوده های گاز ارزان تر است.
  • ترجیحات آشپزی: به سرآشپز درونی خود گوش کنید. بسیاری از آشپزها اجاق های گازی را ترجیح می دهند، زیرا شعله مشعل به عنوان یک دماسنج بصری عمل می کند و می تواند مواد را به سرعت گرم کند. اما اکثر نانواها اجاق های برقی را به دلیل حرارت ثابت و یکنواختی که تولید می کنند ترجیح می دهند.

 

به یاد داشته باشید که اجاق گازهای امروزی به سادگی مشعل ندارند. آنها همچنین با انواع ویژگی های دیگر عرضه می شوند. ما اکنون اجاق گازهای جذابی را با رویه های استیل ضد زنگ یا شیشه های مقاوم در وب سایت خود ارائه می دهیم تا با طراحی آشپزخانه مدولار شما مطابقت داشته باشد؛ پس با مطالعه راهنمای خرید اجاق گاز دیگر می دانید که چطور مناسب ترین نوع را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. کافیست تا به صفحه خرید اجاق گاز ما سر بزنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *