راهنمای خرید

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

خرید ماشین ظرفشویی

خرید ظرفشویی جدید خیلی پیچیده نیست اگر بدانید چه چیزی را باید در نظر داشته باشید. اینکه کدام ماشین لباسشویی برای شما مناسب است به اندازه خانه شما بستگی دارد. برای کمک به شما در تشخیص اینکه کدام ماشین ظرفشویی را بخرید، نکاتی را به شما ارائه می دهیم. هنگام خرید ماشین ظرفشویی جدید، میزان ظرفیت شستشو، برچسب انرژی، سطح صدا و موارد دیگر را در نظر بگیرید.

آیا می خواهید ظرف های شما تازه تمیز باشد و دستگاه شما برای مدت طولانی دوام بیاورد؟ کیفیت ساخت و کیفیت شستشو را بررسی کنید. این عوامل طول عمر  دستگاه و تمیزی ظرف های شما را تعیین می کند. در ادامه این متن از راهنمای خرید ماشین ظرفشویی عوامل مهم و موثر بر خرید را تعیین می کنیم گلدن 8 برای شما خرید اقساطی ظرفشویی را فراهم کرده است که همین حالا می توانید اقدام به خرید نمایید.

 

استفاده از ماشین ظرفشویی می تواند در مقایسه با شستن ظروف با دست، بیش از 230 ساعت در سال صرفه جویی زمان کند. به هر حال این طبق رتبه بندی ستاره انرژی است. این بدان معناست که بیش از نیم ساعت از روز شما، در هر روز از سال، می تواند با این وسیله آشپزخانه کاملا ضروری صرفه جویی شود. اما با وجود صدها مدل موجود، و موجودی اغلب در جریان است، چگونه باید بهترین ماشین ظرفشویی را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید؟ رتبه بندی جامع ماشین ظرفشویی ما بیش از 100 مدل از جمله Bosch، LG، Samsung، سام، جی پلاس و غیره را پوشش می دهد. 

 

اما همه ماشین های ظرفشویی با اولویت ها و بودجه همه مطابقت ندارند. به همین دلیل است که ما این راهنمای خرید ماشین ظرفشویی را گردآوری کرده ایم تا به شما کمک کنیم ویژگی‌های ضروری را از ویژگی‌های خوب جدا کنید و توضیح دهید که برای قیمت های مختلف چه انتظاری دارید. زمانی که ماشین ظرفشویی جدیدی خریدید، نگهداری از آن به میزان قابل توجهی عمر آن را افزایش می دهد و اگر مشکلی پیش آمد، قبل از تعویض آن به تعمیر آن نگاه کنید. در نهایت، می خواهید مواد شوینده ماشین ظرفشویی مناسب را برای تکمیل ماشین و ظروف خود تهیه کنید.

 

اندازه ماشین ظرفشویی

هنگام خرید ماشین ظرفشویی ، به دنبال ابعاد بیرونی متناسب با آشپزخانه و همچنین ابعاد داخلی متناسب با نیازهای نظافتی خود باشید.

 

آیا خرید ماشین ظرفشویی برای آشپزخانه شما مناسب است؟

ماشین های ظرفشویی با اندازه معمولی برای فضاهایی با عرض 24 اینچ و ارتفاع 24 اینچ در نظر گرفته شده اند. اگر آشپزخانه کوچکی دارید، ممکن است ماشین ظرفشویی بخرید که برای یک فضای 18×24 اینچی در نظر گرفته شده است.  بنابراین قبل از انتخاب نهایی خود، فضای خود را با دقت اندازه گیری کنید و از فروشگاه ابعاد اصلی ظرفشویی را بپرسید. فراموش نکنید که تنظیم پایه های تراز را هم در نظر بگیرید.

آیا ظروف شما متناسب با ماشین ظرفشویی هستند؟

به پیکربندی و سبدهای داخلی ماشین ظرفشویی نگاهی دقیق بیندازید؛ به عنوان مثال، فاصله قلاب ها و قرارگیری سبدها و قفسه های ظروف نقره. این که آیا به فضای اضافی برای کاسه های بزرگ نیاز دارید یا مکانی برای قابلمه ها، مطمئن شوید که طرح مناسب است. اگر از فروشگاهی خرید می کنید، برخی از ظروف خود را با خود ببرید تا مطمئن شوید که مناسب هستند. دقت داشته باشید که طرح های قفسه ها همگی یکسان نیستند و ظروف ممکن است مانند دستگاه قدیمی شما جا نیفتند.

 

یک ماشین ظرفشویی دوستدار محیط زیست انتخاب کنید.

تقریبا هر ماشین ظرفشویی نسبت به شستن ظروف با دست آب کمتری مصرف می کند و صدها مدل ماشین ظرفشویی فعلی واجد شرایط دریافت Energy Star هستند، گواهینامه ای برای مدل هایی که در طول یک چرخه معمولی (مانند دو بار شستشوی یک توالت مدرن) و کمتر از 270 کیلووات ساعت انرژی در سال مصرف نمی کنند.

. ما بر این باوریم که این گزینه هایی که بسیار اقتصادی هم هستند، جزو کارآمدترین مدل‌هایی هستند که می توانید بخرید و کمترین احتمال را دارد که بر محیط زیست تاثیر منفی بگذارند. همچنین می توانید به دنبال مدل هایی در فهرست کارآمدترین انرژی استار یا در کنسرسیوم برای بازدهی انرژی باشید.

 

طراحی ماشین ظرفشویی چقدر اهمیت دارد؟

فولاد ضد زنگ محبوب ترین پوشش برای لوازم آشپزخانه است. اما روکش‌های دیگر، از سفید یا مشکی براق، با قیمت‌های پایین تر، تا ظاهرهای مختلف فلزی براق شده، در انتهای بالاتر در دسترس هستند. بخش کنترل های یکپارچه (صفحه نمایش) و دستگیره های سبک نوار نیز ظاهری مجلل محسوب می شوند و در چندین مدل با عملکرد برتر در دسترس هستند.

در برخی از مدل ها، لوگوی برند نیز از بین رفته است و همراه با یک دسته جیبی توکار که جایگزین میله می شود، این نوع ماشین ها به طور یکپارچه با لوازمی از برندهای دیگر در صورت داشتن روکش مشابه هماهنگ می شوند. برخی از ماشین های ظرفشویی دارای طراحی کشویی هستند و محفظه ها را می توان به طور همزمان یا جداگانه استفاده کرد؛ با این حال، این مدل ها گران هستند و در مجموع به خوبی اکثر ماشین های ظرفشویی معمولی در تست های آزمایشگاهی Consumer Reports عمل نکرده اند.

 

برخی دیگر از ویژگی های این محصول که هنگام خرید ظرفشویی باید دقت کنید:

امکانات و ویژگی هایی که در این دستگاه ها نیز استفاده شده از مهمترین بخش های راهنمای خرید ظرفشویی است که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم:

 

شستشو و نظافت برتر

بهترین عملکردهای نظافتی در ظرفشویی ها، به طور قدرتمندتری آلودگی و چربی ها را از بین می برند و با استفاده از مواد شوینده کمتر، به صورت سرسختانه با لکه ها مقابله می کنند؛ حتی با شوینده های ارزان تر (یا سازگار با محیط‌زیست) و حتی در آب سخت (که تمیز کردن مواد شوینده را کاهش می‌دهد). جزئیاتی مانند بازوهای اضافی شستشو و مناطق شستشوی تخصصی می توانند به ماشین ظرفشویی کمک کنند.

 

قفسه های همه کاره

پوشش نایلونی روی قفسه ها از وینیل هایی که معمولا در ماشین های ظرفشویی کم هزینه یافت می‌ شوند، بادوام تر است. طناب های تاشو می توانند به راحتی وسایل بزرگ را جا بدهند، مانند قفسه بالایی با تنظیم ارتفاع قابل تنظیم. قفسه سوم ظرفیت را اضافه می کند، اگرچه فضا را برای وسایل بلند تنگ می کند و همه واقعا به این فضای اضافی نیاز ندارند. گیره های شیشه های شراب و مناطق مخصوص بارگیری (که برای شکل های خاص ظروف چیده شده اند) طبق دستور العمل در دفترچه راهنما کار می کنند.

ویژگی های پیشرفته مانند بلبرینگ ها، قفسه های تلسکوپی و چراغ های داخلی می توانند کارایی ماشین ظرفشویی را بالا ببرند. همانطور که قبلا هم گفته شد، اگر از فروشگاهی خرید می کنید، برخی از ظروف خود را با خود ببرید تا مطمئن شوید که مناسب هستند. طرح های قفسه ها همگی یکسان نیستند و ظروف ممکن است مانند دستگاه قدیمی شما جا نیفتند.

 

سنسورهای نمک

یک سنسور نمک ماشین ظرفشویی، زمان چرخه و مصرف آب را با سطح نمک بار تنظیم می کند و اگر ظروف شما هنوز کثیف هستند، چرخه شستشو را افزایش می دهد. این روزها، حسگرهای نمک را در اکثر ماشین های ظرفشویی پیدا می کنید که چیز خوبی است؛ زیرا می توانند کارایی آب را بهبود بخشند.

 

زمان چرخه معقول

چرخه معمولی در اکثر ماشین های ظرفشویی 2 تا 2.5 ساعت طول می کشد، هرچند در هر دو جهت استثنائاتی وجود دارد. بسیاری از مدل ها دارای چرخه خودکار یا سنسور هستند که معمولا کمی سریعتر هستند. چرخه های سنگین بیشتر طول می کشد.

چرخه‌های یک ساعته نیز رایج هستند، اگرچه در برخی از ماشین های ظرفشویی بهتر از آبکشی نیست و ظروف خیس می‌شوند؛ در حالی که در برخی دیگر، بیشتر به خوبی چرخه معمولی (به هزینه آب و انرژی بیشتر) عمل می کند. بسیاری از مدل های جدید همچنین دارای چرخه «سریع» یا «اکسپرس» هستند که می تواند بارهایی که کمتر کثیف بوده را در کمتر از 20 دقیقه تمیز کند.

 

شستشوی نصف ظرفیت

اگر معمولا ظروف کوچکتر یا کمتری دارید، به دنبال ماشین ظرفشویی با چرخه نصف ظرفیت یا قفسه بالایی باشید. این چرخه ها معمولا فقط از یک بازوی اسپری استفاده می کنند، یا چرخه های کوتاه تری هستند که آب کمتری مصرف می کنند.

 

چرخه شستشوی سریع یا شستشوی محیطی

اگر ظروف شما با غذای چسبناک کثیف نشده اند، از چرخه سرعت یا سریع استفاده کنید که آب کمتری مصرف می کند یا چرخه شستشو کوتاه تری دارد.

 

چرخه های خشک کردن

اگر چرخه خشک کردن ماشین ظرفشویی شما دارای فن باشد، انرژی کمتری مصرف خواهید کرد؛ زیرا ظروف سریعتر خشک می شوند و حرارت کمتری مصرف می شود. در بسیاری از مدل های ماشین ظرفشویی، میتوانید چرخه خشک کردن را بدون گرما اجرا کنید. 

برای خرید ماشین ظرفشویی در هر برند و اندازه ای میتوانید با مراجعه به سایت گلدن 8 تمامی مدل ها را بررسی و باهم مقایسه کنید. امیدواریم این متن از راهنمای خرید برای شما مفید بوده باشد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *