راهنمای خرید

راهنمای خرید جاروبرقی

خرید جاروبرقی

هیچ شکی وجود ندارد که جاروبرقی یک وسیله ضروری خانگی است و پیدا کردن یک نمونه خوب باعث می شود خانه شما درخشان تر به نظر برسد. اما با وجود دسته های متفاوت، سیلندرها، سری های مختلف و پایه های ایستاده (بدون اشاره به مدل‌های روباتی) دانستن اینکه کدام جاروبرقی برای خانه شما مناسب است می تواند گیج کننده باشد. علاوه بر این، نیاز نظافت منزل در همه افراد متفاوت است؛ چه با فرش ها، کف های سخت مانند پارکت و سرامیک، پله ها، موی حیوانات خانگی.

هنگام خرید جاروبرقی باید موارد زیادی را در نظر بگیرید؛ به همین دلیل ما در گلدن 8 ماموریت خود را برای یافتن بهترین جاروبرقی های موجود در بازار قرار دادیم و این راهنمای خرید جاروبرقی را برای شما تهیه کرده ایم. در این متن از نحوه برداشتن گرد و غبار از سطوح مختلف کف گرفته تا استفاده آسان و همچنین طراحی کلی جاروبرقی را مورد بررسی قرار دادیم. ما از تمام تحقیقات خود، در این راهنمای خرید جاروبرقی استفاده کر ه‌ایم که همه چیزهایی که در مورد جاروبرقی باید بدانید را پوشش می دهد.

قدم اول خرید جاروبرقی: انتخاب بهترین نوع جاروبرقی

دانستن اینکه کدام نوع جاروبرقی به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد دشوار است، بنابراین ما مزایا و معایب هر نوع از جاروبرقی را شرح داده ایم:

جاروبرقی های عمودی (دارای مخزن روی دسته)

جاروبرقی های عمودی بهترین گزینه برای خانه های بزرگتر و دارای فرش هستند. این به این دلیل است که آنها معمولا دارای یک برس توربو هستند که آنها را به ویژه در برداشتن مو و باقی مانده پُرز از فرش ها منحصر به فرد می کند. سری پهن برای جارو زدن در این مدل ها همچنین به این معنی است که آن ها می توانند مساحت بیشتری را بسیار سریع تر و تمیزتر از جاروبرقی های دیگر پوشش دهند.

این مدل ها دارای سیلندرهای پایدارتر و راحت تری هستند، زیرا به جای اینکه آنها را پشت سر خود بکشید، آنها را به جلو هل می دهید. همچنین در هنگام استفاده از جاروبرقی نوع عمودی نیازی به خم شدن نیست که این موضوع آنها را گزینه خوبی برای کسانی است که مشکلات کمر دارند، می کند. این طرح از جاروبرقی ها ممکن است برای استفاده در پله ها ناخوشایند باشد و همچنین می تواند بیش از حد حجیم باشد که به زیر مبلمان نرسد. 

جاروبرقی های سیلندری یا معمولی (دارای مخزن روی زمین)

جاروبرقی های سیلندری معمولا سبک تر و قابل حمل تر هستند؛ زیرا بدنه اصلی روی زمین پشت سر شما قرار می گیرد تا هنگام جاروبرقی کشیدن، بتوانید آن را به دنبال خود در تمامی محیط بکشید. بسته به ترجیح شما می توانند کیسه دار یا بدون کیسه باشند و اغلب با مجموعه ای از ابزارها یا سری های متفاوت همراه هستند. آنها به لطف طراحی سبک وزن و راحت خود، سال هاست که وجود دارند و برای کسانی که با جاروبرقی های سنگین تر به مبارزه با گرد و غبار می پردازند ایده آل هستند.

این نوع جاروبرقی ها نیز برای دسترسی به زیر و اطراف مبلمان بهتر بوده و تمیز کردن پله ها را با شلنگ بلند و انعطاف پذیر خود ساده تر می کنند. هر چند که باید وقتی آن را در خانه می‌کشید مراقب باشید، زیرا می‌تواند به دیوارها و مبلمان ضربه بزند. 

 

درباره جاروبرقی های بی سیم بیشتر بدانید

جاروبرقی شارژی نام دیگر جاروبرقی های بی سیم است که  یکی از محبوب ترین انواع جاروبرقی میان خریداران بوده و فناوری روزافزون قدرتمند آن‌ها تقریبا با مدل های سیم دار سنتی رقابت می کند، اما نیازی به پریز برق در آن نزدیکی نیست. در ابتدا برای تمیز کردن سریع طراحی شده بود، اما اکنون اکثر آنها می توانند به راحتی کل خانه را تمیز کنند، به این معنی که بسیاری از افراد از این مدل به عنوان تنها جاروبرقی خود استفاده می کنند.

طراحی جمع و جور آن ها، با مخزن گرد و غبار کوچک تر، سبک تر از جاروبرقی‌های بزرگ در نوع های قبلی است؛ با این حال، قوطی به دفعات بیشتری نیاز به تخلیه دارد و آنها معمولا بدون کیسه هستند. حتی بسیاری از آن ها برس های موتوری برای بلند کردن موهای حیوانات خانگی برخوردارند. توجه داشته باشید که عمر باتری این نوع جاروشارژی ها همچنان در مدل های مختلف متفاوت است و باید به خاطر داشته باشید که در صورت عدم استفاده آن را شارژ کنید. اگر خانه تان بزرگ است، به دنبال وسیله ای همراه با دو باتری باشيد تا زمان تميز كردن آن در بين شارژها افزايش يابد.

هنگام مطالعه راهنمای خرید جاروبرقی، به نوع رباتی آن ها نیز توجه داشته باشید

در حالی که جاروبرقی ربات جایگزین جاروبرقی استاندارد شما نمی شود، به شما این امکان را می دهد که تعداد دفعات نیاز به تمیز کردن را کاهش دهید و همچنین به شما زمان بیشتری برای خودتان می دهد. این ماشین های کوچک از حسگرهایی برای جلوگیری از برخورد با مبلمان استفاده می کنند و مکان هایی را که در اطراف اتاق بوده اند نقشه برداری می کنند تا اطمینان حاصل شود که هیچ منطقه ای نادیده گرفته نمی شود.

جاروهای رباتی اکنون هوشمند تر از همیشه هستند و حتی برخی از آن ها دارای ایستگاه های اتصال هستند که به آنها اجازه می دهد تا خود به خود تخلیه شوند، بنابراین به ندرت نیاز است که خودتان به تخلیه مخزن فکر کنید.

مهمترین ویژگی هایی که باید هنگام خرید جاروبرقی به آن ها توجه کنید

ویژگی های زیادی در جاروبرقی ها وجود دارد که نوع آن ها را از هم متمایز می کند که در ادامه به شرح یکایک این ویژگی ها پرداختیم:

فناوری حسی

برخی از بهترین جاروبرقی ها قادر به تشخیص نوع کف و تنظیم قدرت خود هستند. این باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود و به این معنی است که جاروبرقی به طور خودکار از توان بهینه استفاده می کند.

عمر باتری

این یک مشخصات ضروری برای بررسی اینکه آیا می خواهید چوب شارژی یا جاروبرقی دستی را انتخاب کنید، است. برخی از آن ها با تمام توان کمتر از 10 دقیقه دوام می آورند، به این معنی که برای اتمام به موقع باید عجله کنید یا منتظر بمانید تا شارژ شود. حداقل 30 دقیقه عمر باتری تبلیغ شده را در جاروبرقی چوبی و 20 دقیقه در یک دستی در نظر داشته باشید.

زمان شارژ

اگر از جاروبرقی بی سیم یا همان شارژی استفاده می کنید، به زمان شارژ نیز توجه کنید. اگر دائما منتظر شارژ شدن آنها هستید، استفاده از آنها چندان راحت نیست. شارژ کامل بیشتر جاروهای شارژی حدود چهار ساعت طول می کشد، اما اگر نگران هستید که در مواقع اضطراری چه کاری انجام دهید، همیشه می توانید روی جارو برقی یا دستی که با باتری های اضافی عرضه می شوند، سرمایه گذاری کنید.

ظرفیت

به طور کلی، هر چه ظرفیت مخزن جاروبرقی بیشتر باشد، کمتر نیاز به تخلیه آن خواهید داشت. ظرفیت خلاء، چه کیسه ای و چه بدون کیسه، بر حسب لیتر اندازه گیری می شود. برای مدل های شارژی که کمی کوچکتر هستند، حداقل نیم لیتر بهتر و برای مدل های برقی حداقل 2 لیتر بهتر است. 

فناوری هوشمند

جاروبرقی خود را به اینترنت وصل کنید تا میزان مصرف، عمر باتری و حتی آمارهای شگفت انگیزی مانند میزان کالری که در استفاده از آن می سوزانید را کنترل کنید.

نشانگر سطح باتری

این دقیقا پیشگامانه نیست، اما می تواند یک ویژگی بسیار مفید برای داشتن یک دستگاه بی سیم باشد. برخی جاروبرقی ها، به راحتی زمان باقی مانده باتری شما را در چند دقیقه و ثانیه شمارش می کنند.

شکاف برای کوتاه کردن مو

اگر موهای بلندی دارید و قصد دارید یک جاروبرقی بخرید، مطمئن شوید که می توانید به راحتی موها را با آن پاک کنید. موهای بلند تمایل دارند به دور برس بپیچند و نیاز به کوتاه شدن دارند. با این حال، برخی از مدل ها اکنون دارای یک شکاف کوچک در امتداد میله هستند که می توانید یک جفت قیچی را از آن عبور دهید. این یک ویژگی بسیار راحت است.

وزن جاروبرقی

مراقب وزن جاروبرقی خود باشید. به دنبال خود کشیدن هر چیزی بیش از 3 کیلوگرم می تواند پس از استفاده طولانی مدت احساس سنگینی کند. اگر با این مشکل دارید، به سراغ طراحی بی سیم بروید که در آن وزن به جای دستگیره، در اطراف سر کف قرار می گیرد که کار را روی بازوها آسان می کند.

مکش متغیر

اگر به قدرت بیشتری برای فرش های پرز عمیق نیاز دارید، این ویژگی بسیار مفید است. همچنین اگر از مصرف انرژی آگاه هستید، آن را داشته باشید.

جمع کن خودکار سیم

با استفاده از این ویژگی، می توانید سیم را با فشار دادن یک دکمه به داخل جاروبرقی برگردانید، اگر از پیچیدن سیم برای مرتب کردن آن خسته شده اید، این ویژگی بسیار عالی است و به حفظ سلامت سیم جاروبرقی شما کمک خواهد کرد.

برس چرخشی

اگر سر جاروبرقی فاقد برس چرخان باشد، احتمالا در حین جاروبرقی در امتداد زمین کشیده می شود؛ زیرا چیزی برای بالا بردن آن وجود ندارد. این کار هنگام دویدن روی فرش پرز بلند را سخت تر می کند. یک برس چرخان نیز برای جمع آوری موها و بقایای فرش ها درخشان است.

 

در این راهنمای خرید جاروبرقی ما سعی داشتیم تا به شما درباره انواع جاروبرقی ها و مهمترین ویژگی هایی که باید به آن ها توجه داشته باشید را توضیح دهیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *