راهنمای خرید

بهترین تلویزیون ایرانی

تلویزیون سام 50 اینچ هوشمند مدل UA50T5800TH

در پی افزایش قیمت لوازم خانگی مخصوصا تلویزیون، یکی از سوال هایی که برای کاربران پیش خواهد آمد این است که بهترین تلویزیون ایرانی کدام است؟ چرا که در پی افزایش قیمت برندهای خارجی و ورود برندهای چینی، نه میزان بودجه کافی برای خرید برندهای خارجی وجود دارد و نه اعتمادی به کیفیت برندهای چینی است. همچنین تلویزیون از مهمترین وسایل منزل بوده که علاوه بر منازل در بسیاری از محل های کار و فروشگاه ها دیده می شود؛ بنابراین مهمترین عضو وسیله های برقی در تمامی اماکن است.

با این وسیله می توان هم به تماشای فیلم و سریال مورد علاقه خود پرداخت و هم به گوش دادن موسیقی و انجام گیم مورد علاقه تان؛ حال اگر تلویزیون شما با کیفیت نباشد چه اتفاقی رخ می دهد؟ مسلما از تماشای فیلم مورد علاقه تان با کیفیت پایین یا گوش دادن به موسیقی دلنوازتان با صدای گوش خراش به شدت ناراحت می شوید؛ بنابراین باید با کیفیت ترین تلویزیون را از بین برندهای ایرانی انتخاب کنید. در ادامه ما به شما 4 برند ایرانی که تلویزیون با کیفیتی تولید می کنند را معرفی خواهیم کرد و درباره قابلیت های آن به گفتگو خواهیم پرداخت.

 

لیست بهترین تلویزیون ایرانی با بررسی مشخصات آن ها

لیست بهترین تلویزیون های ایرانی عبارت اند از:

  • اسنوا و دوو ( گروه انتخاب )
  • ایکس ویژن و تی سی ال ( گروه مادیران )
  • جی پلاس
  • سام

 

کیفیت تلویزیون اسنوا چگونه است؟

برند اسنوا یک برند کاملا ایرانی است که به لوازم صوتی و تصویری اش بیشتر معروف بوده و کاربران این برند را با لوازم صوتی و تصویری با کیفیتش می شناسند. اما تلویزیون های اسنوا داری فناوری های جدید از نظر صوتی و تصویری است و دستگاه های آن دارای ضمانت نامه، ظاهر زیبا و تصاویر خوش رنگ و درخشان است که چشم شما را به جهان جور دیگری می گشاید. به طور خلاصه تلویزیون های اسنوا علاوه بر تصاویر با کیفیت، صدای مناسبی هم دارد که این ۲ موضوع از مهمترین مسائل هنگام انتخاب و خرید تلویزیون ایرانی است.

علاوه بر این، تلویزیون های اسنوا دارای گیرنده دیجیتال داخلی هستند که شما را از خرید و هزینه اضافی برای دستگاه های دیجیتال نیست؛ گیرنده داخلی تلویزیون های اسنوا دارای فناوری DVT2 هستند که تمامی شبکه های داخلی ایران را با کیفیت HD به نمایش می گذارد. مدل های هوشمند این برند نیز با قابلیت اتصال به اینترنت امکانات بی نظیری را در اختیار شما قرار می دهد.

 

بررسی کیفیت تلویزیون ایکس ویژن

برند ایکس ویژن یک برند ایرانی که توسط شرکت خصوصی به نام مادیران معرفی شده، دارای متنوع ترین ویژگی ها و امکانات در محصولات خود است. پرفروش ترین مدل های تلویزیون ایکس ویژن، سری XS ،XK ،KU بوه که دارای بهترین خدمات پس از فروش از سوی کمپانی مادیران هستند. سال های زیادی مادیران مشغول مونتاژ تلویزیون های ایکس ویژن بوده که در همان سال های ابتدایی تنها تلویزیون با سایز کوچک تولید می کرد که اکنون تنوع سایزهای بسیار زیادی دارد.

تلویزیون ایکس ویژن در 2 مدل هوشمند و معمولی در بازار ارائه می شود که تلویزیون های هوشمند آن دارای امکانات بسیار زیادی بوده و دارای رابط کاربری یا همان سیستم عامل اندروید هستند؛ بنابراین به راحتی می توانید با اتصال به اینترنت و نصب اپ استورهای ایرانی تمامی برنامه های مورد نظر خود را نصب و استفاده کنید. 

برند X Vision تمامی تلویزیون های خود را در کیفیت های HD، FULL HD و 4K به فروش می رساند که تمامی آن ها دارای پورت های USB و HDMI هستند تا به راحتی به تمامی دستگاه های جانبی دیگر متصل شوند؛ همچنین تلویزیون های ایکس ویژن دارای پورت های خروجی صدا از نوع اپتیکال و کامپوننت هستند که امروزه در تمامی تلویزیون های ایرانی دیده می شود. در ادامه کمی با این 2 نوع درگاه آشنا خواهید شد:

 

درگاه Optical:

اتصال گیرنده صوتی به تلویزیون از طریق کانکتور صوتی دیجیتال (اپتیکال) به شما امکان می دهد به صدای دیجیتال گوش دهید. علاوه بر تلویزیون این درگاه ها را در پشت رایانه ها، تلویزیون های HD، گیرنده های رسانه و موارد دیگر خواهید یافت؛ اما امروزه با وجود کابل hdmi، به ندرت کسی از آنها استفاده می کند.

 

درگاه Component:

ورودی ویدیوی کامپوننت دارای بهبود بیشتری در اتصالات ویدیوی کامپوزیت و S-Video است. این کار با ارسال جریان های رنگی آنالوگ قرمز، سبز و آبی (RGB) به پایین کابل های رنگی جداگانه انجام شده که باعث بهبود بیشتر کیفیت تصویر می شود. نقطه ضعف Component پورت این است که برای یک اتصال پنج کابل فونو جداگانه مورد نیاز است؛ فونوهای قرمز، سبز و آبی برای ورودی/خروجی ویدئو و کابل های قرمز و سفید دیگر برای صدا.

 

درباره کیفیت و مشخصات تلویزیون های جی پلاس چه می دانید؟

با شروع تحریم ها در سال 98 بیشتر برندهای کره ای مجبور به ترک بازار ایران شدند و پس از آن شرکت هایی که سال ها نماینده انحصاری این برندها بودند با استفاده از روابط کاری خود با دیگر تولیدکنندگان قطعات آن ها، شروع به تولید محصولات ایرانی با همان کیفیت شدند که یکی از محبوب ترین این برندها “جی پلاس” بوده که جایگزین LG شده است. جی پلاس نتیجه کمپانی گلدیران است که سال ها محصولات ال جی را ضمانت می کرد و مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته و علاوه بر تلویزیون محصولات دیگری هم دارد.

تلویزیون های ال جی از نظر قطعات و کارایی دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و می توانند سال های زیادی بدون ایراد و مشکل برایتان کار کنند. همچنین طراحی تلویزیون جی پلاس بسیار زیبا و شیک بوده که توانسته نظر بسیاری از مصرف کنندگان را به خود جلب کند.

کیفیت صفحه نمایش این دستگاه ها HD در سایزهای کوچک و Full HD و 4K و 8K در سایزهای بزرگتر است و همانند دیگر تلویزیون ها با پورت های مختلف و در انواع معمولی و هوشمند وارد بازار می شوند. مهمترین نقطه قوت تلویزیون های جی پلاس، قیمت مناسب در کنار کیفیت بالای آن ها است.

 

بررسی تلویزیون سام

همانطور که در بخش قبلی درباره برندهای کره ای گفته شد، برند سامسونگ نیز از دسته برندهایی بود که با وجود تحریم ها مجبور به ترک بازار ایران شد و سام الکترونیک که در تمامی سال هایی که Samsung در ایران فعالیت می کرد، نماینده آن بود و وظیفه گارانتی محصولات آن را داشت، اقدام به تولید محصولات ایرانی از جمله تلویزیون سام کرد. تلویزیون های سام نیز در دو نوع هوشمند و معمولی وارد بازار ایران می شوند که طراحی نرم افزار های آن توسط مهندسین و طراحان ایرانی بی نظیر انجام می شود.

تمامی تلویزیون های سام دارای پنل LED هستند که تصویری با کیفیت بهتر و بیشتری به شما ارائه می دهند تا تجربه تماشای به یادماندنی تری داشته باشید. همچنین تنوع سایز تلویزیون های این کمپانی بسیار بالا بوده و دارای کیفیت های 8K ،4K ،FULL HD ،HD هستند که کیفیت نمایش آن ها تا دو میلیون پیکسل نیز خواهد رسید.

 

در این مطلب سعی کردیم تا به شما بهترین تلویزیون ایرانی را معرفی کنیم تا شاید هنگام خرید کمک بیشتری در انتخاب برند تلویزیون کرده باشیم؛ ترتیب توضیح برندها در این مطلب بنا به رتبه بندی آن ها نبوده و تمامی این برندها در نوع خود بسیار با کیفیت بوده و طرفداران بسیاری هم داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *